138 Bölüm

135:29:38
Tüm Bölümler
Tüm Bölümler
Çalınmayanlar
Devam Edenler
Yeniden Eskiye
Yeniden Eskiye
Eskiden Yeniye
Alfabetik

Radyoda Opera - İzmir - 25/08/2020

-
57:56
139. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 18/08/2020

-
59:26
138. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 11/08/2020

-
58:56
137. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 04/08/2020

-
57:59
136. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 28/07/2020

-
58:57
135. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 21/07/2020

-
58:56
134. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 14/07/2020

-
59:50
133. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 07/07/2020

-
59:57
132. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 30/06/2020

-
58:56
131. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 23/06/2020

-
58:42
130. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 16/06/2020

-
58:56
129. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 09/06/2020

-
59:36
128. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 02/06/2020

-
58:56
127. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 26/05/2020

-
58:13
126. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 19/05/2020

-
58:56
125. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 12/05/2020

-
58:26
124. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 05/05/2020

-
58:57
123. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 28/04/2020

-
58:56
122. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 21/04/2020

-
59:15
121. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 14/04/2020

-
58:35
120. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 07/04/2020

-
58:58
119. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 31/03/2020

-
58:57
118. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 24/03/2020

-
59:03
117. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 17/03/2020

-
59:09
116. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 10/03/2020

-
59:32
115. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 03/03/2020

-
58:57
114. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 25/02/2020

-
59:19
113. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 18/02/2020

-
58:26
112. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 11/02/2020

-
58:57
111. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 04/02/2020

-
59:39
110. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 28/01/2020

-
58:48
109. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 21/01/2020

-
58:56
108. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 14/01/2020

-
59:07
107. BÖLÜM

Radyoda Opera - İzmir - 07/01/2020

-
59:54
106. BÖLÜM

Strauss ve Yarasa Opereti

-Yarasa Opereti'nin nasıl bestelendiğini hiç düşündünüz mü? Offenbach’ın operetlerine Viyana’da olan rağbet bunun bir sebebi olabilir mi?
59:17
105. BÖLÜM

Manon Lescaut ve Puccini 2

-Puccini’nin, İtalyan opera geleneğindeki son büyük usta olduğu tüm dünyada kabul edilen bir gerçektir.
58:37
104. BÖLÜM

Manon Lescaut ve Puccini 1

-19. yüzyıl İtalyan operası, bu süre içinde İtalya’dan çıkan bestecilerin birbirini izleyen önemli yenilikler sonucunda opera tarihinde çok özel bir yer tutmuştur.
58:56
103. BÖLÜM

Maça Kızı 4

-Çaykovski’nin müzikal karakteri “dahi bir tutkunun ve ikiyüzlü sahteciliğin güç çelişkisi” olarak tanımlanır.
59:18
102. BÖLÜM

Maça Kızı 3

-Çaykovski'nin sanatsal felsefesi, duygusal ilerleme olarak adlandırılabilecek bir konuya öncelik verir.
58:59
101. BÖLÜM

Maça Kızı 2

-Çaykovski, ruh dünyasını olduğu gibi müziğine yansıtan, bu yüzden de yapıtları kişisel yaşamından asla ayrı düşünülmemesi gereken besteciler arasında ilk sıralarda yer alır.
58:26
100. BÖLÜM

Maça Kızı 1

-Çaykovski'nin üç perde ve yedi tablodan oluşan Maça Kızı, ilk olarak 19 Aralık 1890 tarihinde St. Petersburg’da sahnelenmiştir.
59:23
99. BÖLÜM

La Traviata ve Toplum

-Opera sanatında yazılmış en büyük müzikli dram olan La Traviata’da Verdi, kendi zamanının toplumsal yaşamını sahneye aktarmış ve operaya yeni bir çehre kazandırmıştır.
58:53
98. BÖLÜM

Verdi ve Violetta

-Verdi’nin La Traviata operasının üçüncü ve dördüncü perdesini Zubin Mehta yönetiminde Kiri-te Kanawa, Olga Borodina, Alfredo Kraus'tan dinlediniz.
58:56
97. BÖLÜM

La Traviata ve Verdi

-Verdi’nin dram anlayışı, La Traviata’da dramatik kompozisyona egemen olmuştur. La Traviata’da gerçek merkez Violetta’dır ve oyun içinde üç evrede gözlenir.
59:25
96. BÖLÜM

La Traviata

-Verdi, ünlü Fransız yazar Aleksandre Dumas’nın “Kamelyalı Kadın” adlı romanıyla ilk kez Paris’te karşılaştı.
59:23
95. BÖLÜM

Hansel ve Gretel 2

-İlk kez Rihard Stauss’un yönetiminde oynanan opera, ilk sahnelenişinin ardından uyandırdığı ilgi, bu oyunun çocuk eğitimi konusunda önemli olduğunu ortaya koymuştur.
58:47
94. BÖLÜM

Hansel ve Gretel 1

-Engelbert Humperdinck, operaya uyarladığı ve bir masal olan Hansel ve Gretel’i bestelerken, yer yer Wagner’in yazım tekniğini kullanmıştır.
58:46
93. BÖLÜM

Goethe'den Massenet'ye

-Goethe’nin kaleminden zayıf, soluk yüzlü ve duygusal olarak çıkan Werther'in dış görünüşünde, aydınlanma döneminin ideal kahramanlarına benzeyen bir yana rastlanmaz.
57:49
92. BÖLÜM

Werther

-Döneminin gençleri üzerinde büyük bir duygu patlamasına yol açan Goethe’nin romanındaki karakterler, Massenet’nin müziğinde can bulmuştur.
58:56
91. BÖLÜM

Massenet ve Werther

-Massenet, opera besteciliğinde Meyerbeer ile Gounad’dan etkilenmiş, her iki sanatçıya dayalı yaratma gücünü daha hafif, hatta kolay anlaşılır bir espri içinde geliştirmiştir.
59:01
90. BÖLÜM

Wagner ve Tannhauser 3

-Bu programımızda da sizlere Tannhauser’in ilk sahnelenişinden 15 yıl sonra gerçekleşen Paris temsilinin sahneleme aşamasındaki gelişmelerden bahsedeceğiz.
58:05
89. BÖLÜM

Wagner ve Tannhauser 2

-Tannhauser, Venüsberg’in aşk tanrıçasına kendini kaptıran Tannhauser ile Wartburg şarkı yarışmalarının Wagner tarafından birleştirilerek oluşturulan operasıdır.
59:34
88. BÖLÜM

Wagner ve Tannhauser 1

-Tannhauser, Venüsberg’in aşk tanrıçasına kendini kaptıran Tannhauser ile Wartburg şarkı yarışmalarının Wagner tarafından birleştirilerek oluşturulan operasıdır.
58:58
87. BÖLÜM

Rossini ve “Il Turco in Italia” 2

-Rossini, bel canto ustası ve İtalyan romantik döneminin en önemli bestecilerinden biridir. Bunun yanı sıra Türkleri konu alan operalarıyla da dikkat çeker.
58:56
86. BÖLÜM

Rossini ve “Il Turco in Italia”

-Bu opera, eski bir metinden oluşturulduğu gibi konudaki karakterlerde Rossini’nin daha önceki operasından alınmışa benzer.
59:56
85. BÖLÜM

Nürnbergli Usta Şarkıcılar 3

-Wagner, Hans Sachs’ı 1845 yazında Marienbard’da tatil yaparken Alman edebiyatından okuduğu bir kitapta tanıdı.
59:36
84. BÖLÜM

Nürnbergli Usta Şarkıcılar 2

-Wagner'in Die Meistersinger’de koroyu oldukça yoğun kullandığını görüyoruz. Bildiğiniz gibi koro, dramatik aksiyonun gerektirdiği yerlerde en etken unsurlardan biridir.
59:47
83. BÖLÜM

Nürnbergli Usta Şarkıcılar 1

-Wagner, Die Meistersinger’in 1866 Mart'ında birinci perdesini, Eylül'de ikinci perdesini, 1867 Şubat'ında üçüncü perdesini ve 24 Ekim'de de tamamını bitirmiştir.
59:06
82. BÖLÜM

Lohengrin, Elsa ve Ortrud

-Wagner’in Lohengrin libretttosunun üçüncü ve dördüncü perdesinden örnekler...
58:56
81. BÖLÜM

Lohengrin 2

-Wagner, Tannhauser’de olduğu gibi Lohengrin’de de tarih ile efsaneyi bir araya getirmiş, operasının oluşumunda çeşitli masallardan ve efsanelerden faydalanmıştır.
59:48
80. BÖLÜM

Lohengrin

-Wagner, Lohengrin librettosunun ilk taslağını 1845 tarihinde oluşturmuş, eserin tamamını ise 1848 yılında bitirmiştir.
58:47
79. BÖLÜM

Macbeth 3

-Verdi ve Shakespeare, iktidar temasını Macbeth’in kişiliğinde sergilerken, onun bu yanını sürekli körükleyen Lady Macbeth’i de zengin bir anlatımla sunmuştur seyirciye.
58:07
78. BÖLÜM

Macbeth 2

-Macbeth’de yalnızca kişisel dram ön plana alınmıştır. Lady Macbeth ise hep daha fazla isteyen, Macbeth ise uygulayan ama hep daha az cesaretli olandır.
59:08
77. BÖLÜM

Macbeth ve Verdi

-Yaşamı boyunca adeta Shakespare’in bir öğrencisi olan Verdi’nin onuncu operası Macbeth'e kulak veriyoruz
58:56
76. BÖLÜM

Orfeo ve Euridice 2

-Gluck, İtalyan ciddi operalarının bir yenileyicisi olmuş, oluşturduğu eserlerin dramatik içeriğinde gerekli uyumu sağlamış, tip ve karakterleri en doğru şekilde belirtmiştir.
58:56
75. BÖLÜM

Orfeo ve Euridice 1

-Gluck, “opera seria”ya bağlı kalıplaşmış geleneği yıkmıştır.
58:16
74. BÖLÜM

“La Forza del Destino” 3

-Ünlü bir İtalyan şairin Verdi’nin ölümü üzerine yazdıkları…
58:56
73. BÖLÜM

“La Forza del Destino” 2

-Verdi’nin, aryalar dizisi şeklindeki geleneğinden uzaklaşması, ezgisel reçitatiflere önem vermesi, La Forza Del Destino’da da kendini gösterir.
58:33
72. BÖLÜM

“La Forza del Destino” 1

-Verdi'nin Kaderin Gücü operasının birinci perdesinin tamamı ile ikinci perdesinin bir bölümünü içeren bu programda, şef Valery Gergiev'in yorumu ile tanışacaksınız.
59:26
71. BÖLÜM

Don Pasquale 2

-İtalyan besteci Donizetti, İtalyan operasında baskın bir figür olarak tarihte yerini almıştır. Opera, komik ve ciddi opera türlerinde adeta Giuseppe Verdi’ye bir öncü olmuştur.
59:27
70. BÖLÜM

Don Pasquale 1

-Donizetti'nin Don Pasquale operasının birinci perdesinin tamamı ve ikinci perdesinin bir bölümü...
59:19
69. BÖLÜM

Amadeus

-Eğlenceli bir Türk operası olarak tasarlanan "Saraydan Kız Kaçırma", duygusal bir derinliğe sahiptir. Bu program, operanın son perdesini içermektedir.
58:56
68. BÖLÜM

Saraydan Kız Kaçırma

-Mozart, eğlenceli ve güzel bir librettodan, singspiel türünde, Goethe'nin Faust'unu hatırlatacak düzeyde gerçek bir sanat eseri yaratmıştır.
58:29
67. BÖLÜM

Singspielle

-Mozart'ın "Saraydan Kız Kaçırma" operasının dramaturjik bilgileri birinci perdesi...
58:32
66. BÖLÜM

Butterfly 3

-Puccini’nin egzotizmi, onun otantik atmosfer ile sağladığı anlatımın yalnızca bir parçasıdır. Butterfly’da armonisine başka renkler katması egzotizmi artırıcı bir katkı sağlar.
58:31
65. BÖLÜM

Butterfly 2

-Puccini, döneminin tüm müzik akımlarıyla ilişki içerisindeydi. Yarattığı müzik dili ise tepeden tırnağa kendi öz malıydı.
58:13
64. BÖLÜM

Butterfly 1

-Puccini’nin, İtalyan opera geleneğinin son büyük ustası olduğu bir gerçektir. Sanatçının armonik gelişimlerdeki çarpıcı tını duyarlılığı da tüm dünyada kabul edilmişitir.
59:01
63. BÖLÜM

Şiir, Müzik ve Dram

-Wagner, Uçan Hollandalı'nın metnini kendisini bütünleştirmiş görürüz. Böylesine ince çalışılmış bir libretto ile de kazanılan büyük başarı.
58:48
62. BÖLÜM

Halk Efsanesi Uçan Hollandalı

-Wagner’in halk efsaneleri ile ilgili ilk çalışmasıdır ve tüm donanımıyla bu operayı yazmaya başlayan besteci, harika temalara imza atmıştır.
58:45
61. BÖLÜM

Wagner ve Uçan Hollandalı

-“Tayfaların demir atarken ve yelkenleri sararken çıkardıkları sesler olağanüstü granit duvarlarda yankılandığında, tarifsiz bir huzur çöktü üzerime".
58:56
60. BÖLÜM

Umut ve Yaşam içerisinde Fidelio

-Beethoven’in Leonore’si, ileri ölçüde bir düşüncenin karaktere yansıtılmasıdır. Leonore, umut ilkesinin insanlaştırılması anlamını taşır.
58:53
59. BÖLÜM

Tek opera

-Klasik dönemden romantik döneme köprü olan Beethoven, yaratıları ve düşünceleri ile sembol bir otoritedir.
58:56
58. BÖLÜM

Beethoven ve Fidelio

-Beethoven'in Fidelio operasından bölümler...
58:56
57. BÖLÜM