Maestro'nun Günlüğü

Bölümler

32 bölüm 07:34:30
Kahraman Ordunun, Kahraman Halkın Zaferi
Kahraman ordunun kahraman komutanı Gazi Mustafa Keman Atatürk ile kahraman silah arkadaşları ve onun kahraman şehit ve gazi evlatlarının hikayeleri hangi partisyona sığar ki?
59:56
Yalnızca İstediğini Çalan Piyanist Michalengeli II
Michalengeli kendini savaş pilotu, sağlıkçı, araba yarışçısı, dağcı ve en son sırada piyanist olarak tanımlıyordu. Celibidache'ye göre ise dönemin en büyük sanatçısıydı.
01:00:26
Pür Yeteneğin Adı: Villa-Lobos III
Brezilya coğrafyasındaki kontrpuan ve armonik özelliklerin Bach tarzında ortaya konulduğu anıtsal bir müzik yazmak olası mıdır? Evet.
59:56
Pür Yeteneğin Adı: Villa-Lobos II
Şansın yeteneğin de önünde olduğunun en net örneğidir Arthur Rubinstein ile Villa-Lobos'un karşılaşması.
58:56
Pür Yeteneğin Adı: Villa-Lobos I
Kütüphanesindeki kitapları satamasaydı o parayla çıktığı gezilerde keşfettiği Brezilya müziğinin yerel özelliklerinin işlenmesi için kim bilir daha kaç yıl geçecekti.
59:26
Yalnızca İstediğini Çalan Piyanist Michalengeli I
Müzik dünyasının yeni Liszt'i, titiz ve sistemin dışındaki başına buyruk İtalyan: Arturo Benedetti Michalengeli
59:26
Yudina; Stalin'i dize Getiren Kadın
Bir gecede kaydedilip sabah Stalin'e sunulan plağın hikayesi elinde yalnızca müziği olan bir kadının dünyanın en güçlü diktatörüne karşı kazandığı zaferinin destanıdır.
59:56
Yudina: SSCB'de Teolojik Yorum - Bach
Sovyetlerin dini inançlarını gizlemeyen kadın piyanisti Maria Yudina ve teolojik analizin şekillendirdiği Bach Goldberg Varyasyonlar.
59:36
250 Yıllık Çınar Paris Konservatuvarı VII
Paris Konservatuvarı'nın yetiştirdiği en ünlü isimler bu okulun en az görmek istedikleri arasından çıkmıştır: Empresyonist estetiğin mimarı Maurice Ravel.
59:30
250 Yıllık Çınar Paris Konservatuvarı VI
Empresyonizmin müzikteki karşılığı Debussy: "Tanrı müziğimi sevmese, onu yazamazdım."
59:00
250 Yıllık Çınar Paris Konservatuvarı VIII
Kuruluşundan günümüze 250 yıl boyunca dünya müziğindeki etkinliğini hiç kaybetmeyen Paris Konservatuvarı'nın XX. yüzyıldaki ünlü isimlerinden Messiaen, Milhaud, Boulez.
58:30
250 Yıllık Çınar Paris Konservatuvarı III
Berlioz demek, aşırı düş gücü, kocamanlık, parlak renkler demektir. Kimsenin düşünemeyeceği kümeler, biçimin ve çizginin dışına taşan göz kamaştırıcı renklerdir.
58:56
Müzikte Bahar 1. bölüm
İyi duyguların kaynağı olan "Bahar" Rahmaninov ile ilahi bir işaret Stravinski ile pagan bir ritüeldir Rusya doğasında.
58:56
250 Yıllık Çınar Paris Konservatuvarı II
Paris Konservatuvarı'nın yeniliklere kapalı geleneklerine karşı özgür ve akılcı düşünceden taviz vermeyen bir Berlioz yetişti.
58:26
20. Yüzyılın Dahisi Bela Bartok 2. bölüm
Mutlak gerçekliğin endüstrileşmiş burjuva toplumlarından uzaklarda aranması gerektiğini savunan Bartok'un halk müziği gerçeği 2. bölüm
59:00
20. Yüzyılın Dahisi Bela Bartok I
Mutlak gerçekliğin endüstrileşmiş burjuva toplumlarından uzaklarda aranması gerektiğini savunan Bartok'un halk müziği gerçeği 1. bölüm
01:00:00
Can Atilla - Gelibolu - 57. Alay
Besteci Can Atilla Çanakkale Zaferi'nin 100. Yılı için yazdığı II.Senfonisi "Gelibolu - 57.Alay" ile insani duyguları tüm insanlık adına ağıtsal bir atmosferde kutsuyor.
59:30
Müzikte Bahar 2. bölüm
Doğanın kusursuzluğu ve muhteşem enerjisi tüm ilhamların kaynağı olmuştur Copland, Glazunov, Delius ve Simirnova'nın eserlerinde.
58:56
250 Yıllık Çınar Paris Konservatuvarı I
Fransız Devrimi'nin sembol kurumlarından biri olan Paris Konservatuvarı'nın ilk yıllarında Gossec, Mehul, Cherubini.
58:26
Çaykovski'den Günümüze Mevsimler
Yeni zamanlar, yeni mevsimler. Bilinenden kaçınarak; çağdaş ve güncel yeni araçlarla geçmiş bir müzik dilini canlandırmak. Eski ve geleneksel olanı yeni gözlerle görmek.
57:00
Vivaldi'den Günümüze Mevsimler
Müzik tarihinin ünlü konularından biri olan "Mevsimler" teması Vivaldi'den günümüze aynı pencereden bakan farklı gözlerin yorumuyla ses buluyor.
59:30
Mersin Üniversitesi Akademik Oda Orkestrası III
Mersin Üniversitesi bir ilki gerçekleştirdi: Cumhuriyet Dönemi Türk Bestecileri Albümünden Erdener, Usmanbaş, Sever ve Kodallı.
59:30
Rusya'daki Zaferin Adı - Van Cliber
Rus ekolü ile Amerika'da yetişen Van Clibern SSCB'nin Moskova'da düzenlediği en büyük yarışmanın ilkinde birinci olduğunda adının yazıldığı yer Rus halkının kalbiydi.
58:00
Mersin Üniversitesi Akademik Oda Orkestrası IV
Mersin Üniversitesi bir ilki gerçekleştirdi: Cumhuriyet Dönemi Türk Bestecileri Albümünden Acim, Alnar, Uçarsu ve Sun.
01:00:30
Mersin Üniversitesi Akademik Oda Orkestrası II
Mersin Üniversitesi bir ilki gerçekleştirdi: Cumhuriyet Dönemi Türk Bestecileri Albümünden Erkin, Korucu ve Korkmaz.
59:00
Romeo Juliet ve Lorin Maazel
Rus asıllı orkestra şefi Lorin Maazel'in yüksek tekniği ve üstün entellektüel bakışı ile Romeo ve Juliet temasına yeni bir yorum getiriyor.
59:30
Mersin Üniversitesi Akademik Oda Orkestrası I
Mersin Üniversitesi bir ilki gerçekleştirdi: Cumhuriyet Dönemi Türk Bestecileri Albümünden Rey, Saygun ve Beken.
58:30
Son Romantik - Rahmaninov
Müzik tarihinin son romantiği Rus besteci, orkestra şefi ve piyanist Sergei Rahmaninov'un dehasının aydınlattığı müziğe bakış.
59:30
Glenn Gould Leningrad'da. 1957
Glenn Gould’un 1957’de Demir Perde'nin kalbi Moskova'dan sonra Leningrad'daki orkestralı konseri insanlığın barış için en büyük ümidinin müzikten geçtiğinin kanıtıdır.
59:00
Çaykovski Manfred Senfoni - Yalnızlığın Başyapıtı
Balakirev'in "Modern insanın ideallerini nasıl koruması gerektiğini bilememesi zamanımızın tüm acılarının sebebidir" sözünün müzikteki karşılığıdır Manfred.
59:10
Kadın ve Göç - Rosina Lhevinne
Göç duygusunun yön verdiği yaşamında toplumda kadın olmanın güçlüklerine karşın Amerikan Piyano okuluna can veren Rosina Lhvinne'nin yaşamı.
59:30
Glenn Gould Moskova'da. 1957
Sanatın bile proraganda aracı olarak kullanılmak istendiği 1950'lerde Glenn Gould'un Moskova konseri müziğin politika üstü pozisyonunu dünyaya yeniden ilan etmektedir.
58:56