43 Bölüm

31:26:48
Tüm Bölümler
Tüm Bölümler
Çalınmayanlar
Devam Edenler
Yeniden Eskiye
Yeniden Eskiye
Eskiden Yeniye
Alfabetik

Lavta Efsanesi-3

Lavta Çalgısının Hikayesi
43:56
3. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-4

Lavta Çalgısının Hikayesi
42:38
4. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-5

Lavta Çalgısının Hikayesi
43:56
5. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-6

Lavta Çalgısının Hikayesi
44:24
6. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-7

Lavta Çalgısının Hikayesi
42:31
7. BÖLÜM

Lavta Efsanesi - 8

Lavta Çalgısının Hikayesi
44:10
8. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-9

Lavta ailesini tanıtmayı amaçlayan programımızda bu hafta, müzik tarihi sayfalarında unutulup gitmiş lavta ustalarının eserlerine yer vereceğiz
43:57
9. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-10

Müzik tarihinde lavta ve theorbo ile birlikte anılan bir müzikal formun, Tombeau’nun en etkileyici örneklerini dinleyeceğiz.
43:30
10. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-11

S.L. Weiss'ın geliştirdiği 13 çift telli theorbo benzeri barok lavta için yazılmış Alman lavta repertuarından örnekler dinleyeceğiz.
43:57
11. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-12

Lavta ailesini tanıtmayı amaçladığımız programımızda bu hafta, günümüzde çok az bilinen barok dönem bestecilerinin lavta süitlerini dinleteceğiz.
43:57
12. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-13

Müzik tarihinin en soylu ve efsanevi çalgılarından biri olan lavtayı ve onun yüzyıllarca Avrupa’nın gözde saraylarında hüküm süren zengin ve geniş ailesini tanıtmak...
43:50
13. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-14

Johann Sebastian Bach’ın dinleyeceğimiz eserlerindeki sürekli bas partilerine, günümüz yorumcuların Bach’ı yorumlama anlayışlarına, lavta ve theorbo’nun Bach’ın müziğinde kullanılışına ve Bach’ın çağdaşı lavtacılarla ilişkisine elimizden geldiğince değinmeye çalışacağız…
43:57
14. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-15

Johann Sebastian Bach’a ayırdığımız bu programımızda, Bach’ın vokal müziğinde lavtaya yer verdiği kantat ve pasyonlarından seçtiğimiz lavta ve theorbo eşlikli düetlerin yanı sıra lavta eşlikli koral ve aryalarını dinleyeceğiz.
43:57
15. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-16

Müzik tarihinin en köklü çalgı gruplarından biri olan ve solistlikten eşlik çalgısına kadar yüzyıllarca müzik sahnesinde yer alan lavta ailesini tanıtmayı amaçlayan programımızda geçen hafta, bestecinin kantat ve pasyonlarından seçtiğimiz lavta ve theorbo eşlikli arya ve düetleri dinletmeye çalıştık
43:57
16. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-17

Johann Sebastian Bach’ın lavta ve çağdaşı lavtacılarla olan ilişkisini Sylvius Leopold Weiss'ın bir lavta süiti üzerine yazdığı Bwv 1025 numaralı La majör trio sonatı vasıtasıyla irdeleyeceğiz.
43:57
17. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-18

Bach’a ayırdığımız bu programımızda, günümüz yorumcularının Bach’ın müziğini yorumlarken orkestraya kattıkları lavta ve theorbo gibi çalgılarla yapılmış kayıtlardan ziyade, lavta kullanımını göz önüne alarak yapılmış olan en güzel Bach düzenlemelerinden yaptığımız seçkileri dinleyeceğiz.
43:57
18. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-19

Johann Sebastian Bach'ın orkestra müziklerinde lavta, arciliuto ve theorbo'nun önemi...
43:56
19. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-20

Bu programımızda, günümüz yorumcularının Bach’ın müziğini yorumlarken orkestraya kattıkları lavta ve theorbo gibi çalgılarla yapılmış kayıtlardan ziyade, lavta kullanımını göz önüne alarak yapılmış olan en güzel Bach uyarşamalarına yer veriyoruz.
44:12
20. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-21

Rönesans'tan Barok döneme kadar lavta ailesinin hem solo hem de eşlikçi özelliğinin ön planda olduğu theorbo, arciliuto, 6-course lavta gibi modellerinin yer aldığı birbirinden renkli eserleri dinleyeceğiz.
43:03
21. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-22

16.-17.yüzyıl İtalya ve Fransa’sından popüler dans ve aryalardan oluşan lavta parçaları ve süitleriyle lavtanın solo ve eşlikçi özelliğini anlatmak...
43:57
22. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-23

17. yüzyıl sonunda ve 18. yüzyıl başında lavta ailesine ait çalgıların solo ve eşlik çalgısı olarak önemi ve 17. yüzyılda lavtanın atası olan Ud'un Osmanlı Sarayı'nda kullanılışına örnekler dinleyeceğiz.
43:57
23. BÖLÜM

Lavta Efsanesi - İstanbul - 04/03/2023

Lavta Efsanesi - İstanbul - 04/03/2023
44:58
23. BÖLÜM

Lavta Efsanesi - İstanbul - 11/03/2023

Lavta Efsanesi - İstanbul - 11/03/2023
42:53
24. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-25

Lavta ailesine bağlı theorbo ve arciliuto gibi çalgıların büyük topluluklarda sürekli bas çalgısı olarak kullanılışına Handel operalarındaki en güzel aryalarla örnekler vereceğiz.
42:53
25. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-26

Lavta, Theorbo ve Arciliuto'nun solist çalgı olmanın yanı sıra Domenico Belli ve Giulio Caccini gibi 17.yüzyıl İtalyasının yenilikçi bestecilerinin vokal yapıtlarında eşlik çalgısı olarak kullanılmasına güzel örnekler...
44:13
26. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-27

Bu programımızda, tek bir forma ve chitarrone’nin bu formdaki eşlikçi özelliğine bolca müzik dinleyerek yoğunlaşmaya çalışacağız. Müzikal ağıt olarak nitelendirilebilecek Lamentasyon formunun en güzel örneklerine yer vereceğiz.
43:57
27. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-28

Passacaglia formu üzerine en güzel örneklerden üçünü dinleyeceğimiz bu programımızda barok lavtanın solist ve eşlik çalgısı olarak öneminden bahsedeceğiz.
43:57
28. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-29

Günümüzde az tanınan döneminin en önemli vokal bestecilerinden Philip Heinrich Erlebach'ın strofik arya ve çalgı müzik formundaki eserlerinde theorbo ve lavtanın eşlik çalgısı olarak öneminden bahsetmeye çalışacağız.
43:57
29. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-30

Bu haftaki programımızı, aynı zamanda döneminin virtüoz şarkıcılarından biri olan Giulio Caccini’nin eserlerinden örnekler dinlemeye ve hemen hemen aynı yıllarda geliştirilmiş olan chitarrone’nin her çeşit vokal müzikteki eşlikçi özelliğini incelemeye ayırdık.
43:57
30. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-31

Lavta, Theorbo ve Arciliuto'nun Antonio Bertali'nin oda müziği sonatlarında ve vokal concertolarında eşlik çalgısı olarak kullanılışını inceleyeceğiz.
43:57
31. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-32

Theorbo'nun, 17. yüzyılda Stylus Phantasticus akımının en başarılı virtüöz bestecilerinden olan Ignazio Albertini ve Johann Heinrich Schmelzer'in keman sonatlarında eşlik çalgısı olarak kullanımı üzerine örnekler.
44:18
32. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-33

20.yüzyılın en saygın ve üretken müzisyenlerinden viola da gambacı Jordi Savall'ın kayıtlarından örneklerle lavta, theorbo ve barok gitarın topluluktaki önemini incelemeye çalışacağız.
44:32
33. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-34

21. yüzyılın önemli lavtacılarından İngiliz Lynda Sayce'nin kariyeri ve hem solo hem de eşlikçi olarak katkılarından bahsedeceğiz.
43:40
34. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-35

Ünlü viola da gambacı Jordi Savall'ın günümüzün saygın lavtacılarından Rolf Lislevand, Eduardo Egüez ve Xavier Diaz-Latorre ile yaptığı albümlerden seçmeler...
42:43
35. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-36

18.yüzyıl başında Fransa'da en önemli oda müziği bestecilerinden Pierre Danican Philidor, Jacques Martin Hotterre ve Joseph Bodin de Boismortier'in barok flüt için yazdığı süit ve sonatlarda Fransız solo theorbo'sunun eşlikçi çalgı olarak önemi...
43:57
36. BÖLÜM

Lavta Efsanesi

Bu hafta, theorbo’nun çalgı müziğine yönelik değerli katkılarını incelemeye çalışacağız. Bu yüzden programımızı, günümüze az ama oldukça kayda değer yapıtları ulaşmış olan İtalyan besteci Ignazio Albertini'ye ve onun küçük bir çalgı topluluğu için yazdığı sonatlarına ayırdık.
43:57
37. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-38

Günümüzün en saygın barok kemancılarından Fransız icracı Hélene SchmiSchmitt’in kayıtlarıyla, günümüze az ama oldukça önemli yapıtları ulaşmış olan Ignazio Albertini'den ve onun’ küçük bir çalgı topluluğu için yazdığı sonatlarından bahsetmeye devam ediyoruz.
43:57
38. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-39

Ignazio Albertini'nin küçük bir çalgı topluluğu için yazdığı sonatlarında theorbo’nun kullanılışından ve öneminden bahsetmiştik. Bu hafta 17. yüzyıl İtalya’sının bir başka önemli keman virtüözü bestecisi Antonio Bertali’nin yapıtlarıyla arciliuto ve theorbo’nun öneminden bahsetmeye çalışacağız.
44:27
39. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-40

Antonio Bertali, Johan Heinrich Schmelzer ve Heinrich Ignaz Franz von Biber gibi Stylus Fantasticus akımının en önemli temsilcilerinin keman sonatlarında arciliuto ve theorbo'nun eşlikçi çalgı olarak kullanımı...
44:17
40. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-41

Heinrich Ignaz Franz von Biber'in virtüoz keman sonatlarında theorbo ve lavtanın eşlik çalgısı olarak kullanımı ve solo lavta düzenlemeleri...
44:16
41. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-42

Stylus Fantasticus akımının en önemli keman virtüözü bestecilerinden Heinrich Ignaz Franz von Biber'in gösterişli yapıtlarında theorbo ve arciliuto'nun kullanılışı...
44:12
42. BÖLÜM

Lavta EFsanesi-43

Stylus Phantasticus akımının önemli temsilcilerinden Georg Muffat'ın iki büyük yapıtında yer alan sonatlarda theorbo'nun kullanımı...
43:57
43. BÖLÜM

Lavta Efsanesi-44

Georg Muffat'ın keman için yazdığı sonatlarında lavta, theorbo ve arciliuto'nun solo çalgısı olarak kullanılışı... Alman müziğinde solo çalgı olmanın yanında eşlikçi çalgı olarak önemi...
43:55
44. BÖLÜM