52 Bölüm
44:32:13
Öğrence Nedir?
Öğrence’nin ilk bölümünde, senaryo yazımına giriş ve öğrence kavramı ele alınıyor.
52:33
1. BÖLÜM
Hikaye Nasıl Kurulur?
Yılmaz Erdoğan, “Hikaye nasıl kurulur, fikir nereden bulunur?” sorusuna cevap arıyor.
52:45
2. BÖLÜM
İyi Yazarlık
Yılmaz Erdoğan, iyi bir yazarda olması gereken özellikleri ele alıyor.
52:35
3. BÖLÜM
Hikaye Kurulumu
Yılmaz Erdoğan, hikaye kurarken detayların nasıl işleneceğini anlatıyor.
52:34
4. BÖLÜM
Hikaye Yazımı
Yılmaz Erdoğan, hikaye yazımındaki incelikleri ele almaya devam ediyor.
52:41
5. BÖLÜM
Senaryoda Teknik Detaylar
Yılmaz Erdoğan bu derste, senaryo yazımında teknik detaylara giriş yapıyor.
52:56
6. BÖLÜM
Senaryo Yazımının İncelikleri
Yılmaz Erdoğan, senaryo yazımının inceliklerini paylaşmaya devam ediyor.
52:43
7. BÖLÜM
Hikayede Çatışma
Yılmaz Erdoğan, yazarlık derslerine "hikayede çatışma" konusu ile devam ediyor.
52:31
8. BÖLÜM
Sahne Yazımı
Öğrence'nin bu bölümünde, "Sahne nasıl yazılır?" sorusuna cevap aranıyor.
51:13
9. BÖLÜM
Senaryoda Teknik Detaylar
Yılmaz Erdoğan, senaryo yazımının teknik detaylarını paylaşmaya devam ediyor.
52:42
10. BÖLÜM
Diyalog
Yılmaz Erdoğan, senaryo derslerine "diyalog" konusu ile devam ediyor.
52:31
11. BÖLÜM
Senaristin "Meseleleri"
Öğrence'nin bu bölümünde, senaristin kendine sorması gereken sorular ele alınıyor.
52:14
12. BÖLÜM
Senaryonun Son Aşaması
Yılmaz Erdoğan, senaryo tamamlandığında yapılması gerekenlere odaklanıyor.
53:06
13. BÖLÜM
Oyunculukta "Heves"
Yılmaz Erdoğan, "oyun" ve "oyunculuk" kavramları ile oyunculukta "heves" üzerinde duruyor.
53:24
14. BÖLÜM
Oyunculuğa Giriş
Öğrence'nin bu bölümünde, "Oyunculuğa nasıl başlanır?" sorusuna cevap aranıyor.
53:03
15. BÖLÜM
Oyunculuk
Örnek bir performans üzerinden "oyunculuk" konusu ele alınıyor.
52:28
16. BÖLÜM
Ekşi Elmalar
Ekşi Elmalar filminin senaryosu ve oyunculukları detaylarıyla inceleniyor.
52:15
17. BÖLÜM
Oyunculukta Amaç
Yılmaz Erdoğan, oyunculukta "amaç" edinmenin önemini vurguluyor.
52:39
18. BÖLÜM
Oyunculukta Kurallar
Yılmaz Erdoğan, oyuncunun görevini yerine getirirken uyması gerekenleri vurguluyor.
51:03
19. BÖLÜM
İdeal Oyuncu
Yılmaz Erdoğan, oyunculuk derslerine "ideal oyuncu" kavramı ile devam ediyor.
53:00
20. BÖLÜM
Gerçek ve Hakikat İlişkisi
Yılmaz Erdoğan, oyunculukta gerçek ve hakikat ilişkisini ele alıyor.
54:17
21. BÖLÜM
Sanatçı ve Örnek İnsan Kavramı
Yılmaz Erdoğan, "Sanatçı örnek insan mıdır?" sorusuna cevap arıyor.
52:54
22. BÖLÜM
Sahne Analizleri
Yılmaz Erdoğan, oyunculuk derslerine sahneleri yorumlayarak devam ediyor.
52:35
23. BÖLÜM
Eleştiri ve Övgü
Yılmaz Erdoğan, oyunculuk için "eleştiri" ve "övgü" kavramları üzerinde duruyor.
52:07
24. BÖLÜM
Nefes Kavramı
Yılmaz Erdoğan, oyunculuk derslerine "nefes" kavramı ile devam ediyor.
52:01
25. BÖLÜM
Örnek Oyunculuk Performansları
Yılmaz Erdoğan, örnek performanslar üzerinden oyunculuk üzerine konuşuyor.
51:57
26. BÖLÜM
Yönetmenlik
Yılmaz Erdoğan, yönetmenlik derslerine başlıyor.
54:30
27. BÖLÜM
Setin Çalışma Şekli
Setin çalışma şekli, yönetmenin liderlik yönü ve sahnelerde geçiş konuları ele alınıyor.
52:58
28. BÖLÜM
Senarist-Yönetmen İlişkisi
Yılmaz Erdoğan, Vizontele filmi üzerinden senarist-yönetmen ilişkisini ele alıyor.
52:51
29. BÖLÜM
Mizansen
Bu bölümde, "Mizansen nedir?" sorusu ele alınıyor.
54:05
30. BÖLÜM
Nasıl Yönetmen Olunur?
Yılmaz Erdoğan, yönetmenlik derslerine "Nasıl yönetmen olunur?" sorusuyla devam ediyor.
53:33
31. BÖLÜM
Organize İşler'den Örnekler
Yılmaz Erdoğan, "Organize İşler" filminden örneklerle yönetmenliğin tanımını ele alıyor.
52:42
32. BÖLÜM
Film Temposu ve Süre Planlaması
Yılmaz Erdoğan, film temposu ve film süresinin planlanma aşamasını anlatıyor.
50:06
33. BÖLÜM
Neşeli Hayat
Yılmaz Erdoğan, "Neşeli Hayat" filmi üzerinden yönetmenliği ele alıyor.
51:13
34. BÖLÜM
Dekupaj
Yılmaz Erdoğan, filmlerden örneklerle dekupaj konusunu ele alıyor.
51:33
35. BÖLÜM
Sanat Sineması ve Ana Akım Sinema
Sanat sineması ve ana akım sinema arasındaki farklar ele alınıyor.
50:37
36. BÖLÜM
Montaj Süreci
Filmin tamamlanması ve montaj aşaması üzerine konuşuluyor.
52:04
37. BÖLÜM
Yönetmenlik
Yılmaz Erdoğan, filmlerden örneklerle "yönetmenlik" konusunu ele alıyor.
50:04
38. BÖLÜM
Yapım Sonrası
Yılmaz Erdoğan, sinemada yapım sonrası aşamayı anlatıyor.
53:13
39. BÖLÜM
Senaryo Geliştirme
Senaryonun geliştirme bölümüne başlarken yapılması gerekenler ele alınıyor.
12:54
40. BÖLÜM
Senaryoda Karakter Yazımı
Yılmaz Erdoğan, senaryoda karakter yazımını anlatıyor.
50:47
41. BÖLÜM
Roman Anlatımı ve Senaryo Farkı
Roman anlatımı ve senaryo arasındaki fark anlatılıyor.
52:59
42. BÖLÜM
Senaryo Türleri ve Belirlenme Süreci
Yılmaz Erdoğan, senaryo türlerini ve belirlenme sürecini anlatıyor.
54:02
43. BÖLÜM
Karakter Özellikleri Oluşturma
Karakter özellikleri oluşturma, karaktere karşıt güç oluşturma anlatılıyor.
50:06
44. BÖLÜM
Senaryoda Temel Kavram
Yılmaz Erdoğan, senaryoda temel kavramın ne olduğunu anlatıyor.
50:08
45. BÖLÜM
Tema, Hâkim Düşünce ve Önerme
Senaryoda tema, hâkim düşünce ve önerme Vizontele örneği ile anlatılıyor.
50:15
46. BÖLÜM
Senaryoda Komedi Türü
Senaryo yazımında komedi türü ve Robert McKee'nin sanata yaklaşım biçimi anlatılıyor.
50:21
47. BÖLÜM
Karakter Yazımı ve Karakteri Detaylandırma
Yılmaz Erdoğan, senaryoda karakter yazımını ve karakteri detaylandırmayı anlatıyor.
50:52
48. BÖLÜM
Senaryoda Hikâye Geliştirme
Yılmaz Erdoğan, senaryodaki hikâyeyi geliştiriyor.
51:26
49. BÖLÜM
Sinopsis ve Sinopsis Yazımı
Yılmaz Erdoğan, "Sinopsis ne işe yarar? Sinopsis nasıl yazılır? konusunu ele alıyor.
50:24
50. BÖLÜM
Sinopsis Okuma ve Yorumlama
Atölye öğrencileri tarafından hazırlanan sinopsisler okunuyor ve yorumlanıyor.
50:24
51. BÖLÜM
Sinopsis Okuma ve Yorumlama
Öğrenciler tarafından hazırlanan sinopsisler okunmaya ve yorumlanmaya devam ediyor.
50:55
52. BÖLÜM